dobrá otázka,super že rozmýšľaš,bezmyšlienkové kopírovanie nikam nevedie,pretože každý kameň je iný,pre základné zorientovanie sa príklad-ak chceš zvýrazniť nejakú prednosť bonsaja,tiež pre zrak pozorovateľa natvaruješ premyslene konáriky aby táto prednosť vynikla,tu to je vodopád a tá noha jednoduchá finta,takto zameraná,skús si ju v tomto pohľade vymazať,chvíľu pozoruj a bude chýbať(niečo vadiť)

(zvyčajne vodopád je zanorený v hore a spodok kameňa vytvára vľavo aj vpravo okolo neho vonkajšie oblúky,čo je miesto umiestnenia nožičiek ako tiež možná jednoduchšia odpoveď,ak je toto vymytie koryta slabšie,nohy po oboch stranách ho zasa zvýraznia,ak tam nebudú,vytvorí sa dojem na odtrhnutie hory dole okolo vodopádu,nejaká nestabilita,pocit niečoho neprirodzeného,pri dlhšom pozorovaní potreba hľadať,čo to je,neistota,teda opak pokoja,čo má vyžarovať z dielka ak sa zámer,snaha podarí)inak-ak má byť dai jednoduchá a ničím nerušiaca kameň,čo je prvoradý,tu by som videl bez tej nohy pre horeuvedené práve to vyrušovanie (možno to preháňam,ale ...

) ešte ps-niekedy je tu otázka aj určitého kompromisu presného umiestnenia nožičiek,tu na foto na prvý pohľad sa pravá žiada vpravo,ale vodopád by bol na jednej,pohľadovku s krajnými nožičkami a rôznym natočením pri týchto tvaroch nie je ľahké určiť a vyrobiť,možno aj preto japan národ neosádza moc balvany